Review: Film Ferdinand – Een grote stier met een klein hartje

Ferdinand is sinds 30 maart beschikbaar als download, 16 april te huur via VOD en sinds 18 april verkrijgbaar op Blu-ray en DVD. Een geweldige film die wij in de bioscoop zagen. Het was de eerste film in de bioscoop voor mijn zoontje van nu vier jaar. Inmiddels hebben we hem ook al twee keer op blu-ray bekeken. Het is echt een fantastische film.

Ferdinand blu ray

Ferdinand

De animatiefilm FERDINAND vertelt het grappige verhaal van een eigenwijze stier uit Andalusië. Ferdinand wordt geboren op een stierenfokkerij in Spanje waar hij wordt voorbereid op de stierengevechten. Het jonge kalfje ziet dit niet zitten, ontsnapt en vindt zijn thuis op de boerderij van de vrolijke Nina en haar vader. Hier geniet hij van het zorgeloze leven in de wei vol bloemen en groeit hij uit tot een gigantische, blije stier, tot de stierenfokkers hem op een dag vinden. Geïnspireerd op het geliefde kinderboek The Story of Ferdinand van Munro Leaf en Robert Lawson vertelt FERDINAND het sympathieke verhaal van een stier die wil ontsnappen aan zijn lot. De prachtige animaties van het Spaanse landschap maken de film – die binnenkort beschikbaar is op Blu-ray, DVD en via video on demand – een genot om naar te kijken. Leuk voor zowel jong als oud!

Synopsis van Ferdinand

De makers van Ice Age en Rio zijn terug met een beestachtig leuke komedie voor het hele gezin! Ferdinand is een reusachtige stier met een groot hart. Als hij voor een gevaarlijk beest wordt aangezien en van huis wordt weggevoerd, zet hij met een bont gezelschap vrienden alles op alles om zijn thuis terug te vinden. Ferdinand is gebaseerd op het klassieke kinderboek en laat op hilarische wijze zien hoe eenvoudig het is je stierlijk te vergissen!

ferdinand blu ray

Hoe vinden we de film Ferdinand

Zoals hierboven al schreef is het een geweldige film. De beelden zijn erg mooi en Ferdinand heeft zelf een erg hoog knuffelgehalte. Ik vond er een stuk in zitten dat ik wat saaier vond. Dat is het stuk waar een soort dance battle tussen de stieren en paarden plaatsvindt. Van mij had de film net wat korter kunnen zijn en was het dan net zo leuk geweest. Maar de film was simpelweg grappig, mooi en leuk. Ik vond hem zeker de moeite waard.
We hebben hem gekeken met mijn zoontje van vier jaar. Die vond hem geweldig, maar het is wel een lange zit voor hem, aangezien de film 108 minuten duurt.

Genomineerd voor de Oscar en Golden Globe: Beste animatiefilm.

Leeftijd: vanaf 6 jaar