Review: De Mama gids door Marie Knutsson

Een tijdje terug werd ik benaderd door Marie. In een enthousiast e-mail vertelde ze mij dat ze een boek heeft geschreven. Een boek voor mama’s die moe zijn en meer energie zouden willen hebben, de meeste mama’s dus, knipoogt ze mij via de e-mail toe. Het staat vol lekkere en eenvoudige recepten en een trainingsprogramma dat ze samen met een kinesitherapeut heeft opgesteld om het lichaam opnieuw strakker te krijgen
na de bevalling. Ik was benieuwd en heb het boek onlangs van haar mogen ontvangen. Ze schrijft er nog bij ‘Let op! Het is geen dieetboek, het is een boek dat je op weg zet naar meer energie en minder moeheid!,  Kortom, het is een boek voor mama’s, geschreven door een mama. “De mama gids“‘.

de mamagids

Marie Knutsson

De Zweeds-Belgische Marie is zelf moeder van drie kleine kinderen (2, 5 en 6 jaar oud wanneer dit boek gepubliceerd werd). Ze vertelt dat ze zelf vaak oververmoeid was tijden haar eerste zwangerschap. Vervolgens was ze ook te moet om met haar zoontje te spelen, naar de speeltuin te gaan en ga zo maar door. Ze wilde meer energie en meer kilo’s kwijtraken. Na enige tijd bedacht ze dat er een manier zou moeten zijn om energievoller te kunnen eten, zonder opvallende, drastische wijzigingen te hoeven doorvoeren in haar eetpatroon. Haar smoothie-ontbijt was daarmee geboren. In De mama gids vind je onder andere de recepten van haar smoothies. Na een gezonde eetstijl kwam er een work-out bij, omdat ze niet met haar peuters naar de fitness-school kan gaan is ze zelf aan een eenvoudige work-outschema gaan werken. Goedkoop en het neemt weinig tijd in beslag. Dat is wat we willen toch? Het dieet en de work-out worden uitgevoerd over een periode van 10 weken. In het boek ga je er stap voor stap doorheen.

de mama gids

De Mama gids

In de mama gids lees je een schema van 10 weken met het doel om gezond en letter te kunnen eten zonder je hele eetpatroon om te gooien. Naast fantastische smoothies-ideetjes, vind je in dit boek heerlijke lunchalternatieven en een fitnessprogramma dat je dus zelf thuis kunt uitvoeren. De oefeningen zijn duidelijk uitgelegd en erg eenvoudig uit te voeren. Het boek is echt een gids, eenvoudig ziet het eruit, duidelijk gemaakt, een gids om meer energie te krijgen dus. Het is echt een prima boekje als jij je energieker en gezonder wilt voelen in 10 weken. Ik denk dat het heel makkelijk is om dit uit te voeren en goed resultaat te krijgen. Als je puur naar het boekje kijkt is het niet een prachtig boek voor in je boekenkast, het is echt een gidsje dat je op de keukentafel legt en in de hand neemt om eens goed aan de slag te gaan. Ready for the summer, bijvoorbeeld. En dat is helemaal prima!

De mama gids kost € 19,99 bij Libris boekhandel.

Meer over Marie Knutsson weten?

Op instagram :
#demamagids
of zoek gewoon naar Marie!
marie.knutsson

Samenvatting
Review datum
Reviewed item
Boek: de mama gids
Beoordeling
41star1star1star1stargray

mamasmind

Hi, welkom op de blog What's on mama's mind. Ik ben Kim, oprichter van deze mamablog en lifestyle- en reviewwebsite What's on mama's mind. Op deze site lees je ervaringen van andere moeders, maar vind je ook tips voor de leukste must-haves, must-do's en must-reads voor moeders met jonge kinderen.