3 stappen voor meer rust in je leven

We hebben vandaag een gastblog van Angela. Ze stelt zichtzelf voor:

Hai! Ik ben Angela, 35 jaar en moeder en stiefmoeder van 4 jongens. In mijn praktijk voor (online) coaching en psychodynamische therapie, genaamd Gelukkig jezelf, is het mijn missie om iedereen een stukje gelukkiger zichzelf te laten zijn. Door middels van tips, opdrachten, 1 op 1 sessies, trainingen en mijn online programma help ik jou graag! 

gelukkig jezelf

3 stappen voor meer rust in je leven

Daar gaan we weer! Het is maandagochtend en de spits begint. Drie van de vier kinderen moeten naar school in twee plaatsen, de honden moeten uitgelaten en de kleinste van 1 jaar schreeuwt de hele boel bij elkaar want hij heeft…. HONGER!

Moeders zijn altijd druk, we staan altijd ‘aan’ in de ren-, en vliegstand We zorgen vooral voor iedereen behalve voor onszelf. Uit een onderzoek wat ik onlangs heb gedaan, blijkt zelfs dat tijd voor zichzelf nemen iets is waar geen tijd en ruimte voor is. En als ze het wel doen dan zorgt het voor schuldgevoel.

Is dat herkenbaar voor jou?

Speciaal voor jou heb ik de 3 stappen voor meer rust in je leven op een rij gezet. Doe je mee met de oefeningen?

Creëer bewustwording

Tussen al dat zorgen, rennen en vliegen door, is stilstaan meestal lastig. Maar begin eens met een stukje bewustwording bij jezelf. Wat wil jij niet meer? Waar ben jij echt klaar mee? En waar wil je naar toe? Wat wil je graag bereiken? 

Sta eens stil. Schrijf eens op wat je allemaal niet meer wil en waar je naar toe wil.

Formuleer vervolgens een doel voor jezelf. Wil jij meer rust? Formuleer dit dan ook alsof je het al behaald hebt. En hoe voel jij je als je dat hebt behaald? Wat kan jij allemaal? Hoe gedraag jij je? Voel maar even hoe dat is en realiseer je wat je nu allemaal doet wat dat doel in de weg staat.

Het enige wat tussen jou en jouw doel staat, is jij zelf die zegt dat je het niet kan.

Wees lief voor jezelf

Moeders zijn vaak zo streng voor zichzelf. Tijd voor jezelf nemen geeft zelfs vaak schuldgevoel, want je moet toch ook nog zorgen voor de kinderen, voor je partner, voor het huishouden en ga zo maar door.

Wees eens lief voor jezelf. Voor jezelf zorgen is het mooiste geschenk dat je een ander kunt geven. Je herkent het vast wel dat je loopt te mopperen op je kind(eren) in plaats van dat je kunt genieten. Als jij opgeladen bent, kun je dit ook overdragen op jouw kind(eren).

Neem momenten voor jezelf en plan deze echt in. Zorg dat je jezelf op kunt laden zodat je er ook weer voor anderen kunt zijn én er zelf van kunt genieten.

Erken je gedachten

Het grootste obstakel voor meer rust zijn vaak jouw gedachten. Bewust of onbewust vind je van alles van jezelf en van de ander. Je moet het goed doen. Ik heb geen tijd. Wat zullen anderen wel niet denken?

Wees je eens bewust van jouw gedachten en erken ze. Ga er niet mee in strijd, laat ze er ook niet zomaar zijn, maar erken ze. Zeg ze letterlijk gedag, leuk dat je er weer bent, maar ik ga even verder.

Dus ‘ik heb geen tijd’. Is dat waarheid? Is dat een feit? Of is het een kwestie van prioriteiten stellen? Helpt het om dit te denken als je kijkt naar jouw doel?

Probeer eens te kijken wat jouw gedachten je zeggen. Kijk op een afstand naar jouw gedachten. Jouw gedachten zijn maar gedachten. Ze komen en gaan. Jij bent niet jouw gedachten.

In mijn online programma ‘Uit de Chaos, in de Flow’ ga je uitgebreid aan de slag om meer rust, structuur en overzicht in je leven te krijgen. Van mindset verandering tot tips & tricks, alles komt voorbij. Van geleefd worden naar écht leven, in slechts 12 weken.

Wil je hier meer over weten? Check dan snel Chaos Flow

Please follow and like us:

Post Author: mamasmind

Hi, welkom op mama's mind. Ik ben Kim, oprichter van de mamablog en reviewwebsite What's on mama's mind. Op deze site lees je ervaringen van andere moeders, maar vind je ook de leukste must-haves en must-do's voor moeders met jonge kinderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *