ALDI komt met Disney lijn

Aladdin, Jasmine en Rapunzel sieren Schijf-van-vijf-producten ALDI maakt gezonde voeding aantrekkelijker voor kinderen met magische Disney-characters

ALDI disney lijn

ALDI komt met Disney lijn

Sinds maandag 11 mei liggen bij ALDI een tweetal gezonde Schijf-van-Vijfproducten met betoverende Disney-characters in de schappen onder de noemer Disney Kitchen. Het gaat om verschillende Disney-prinsessen zoals Rapunzel en Jasmine. Zo wil ALDI het aantrekkelijker maken om kinderen en hun ouders te laten kiezen voor gezonde alternatieven: gezond eten was nog nooit zo leuk! Het betreft: snack worteltjes en volkorenbolletjes. Later dit jaar komen er nog meer gezonde producten met andere Disney-characters in het assortiment.

Disney-karakters

“Door het inzetten van populaire Disney-characters willen we het gemakkelijker maken voor gezinnen om gezonde voedingskeuzes te maken. We willen als ALDI gezonde voeding en een gezonde leefstijl bij gezinnen met jonge kinderen stimuleren. Door het gebruik van onder meer magische Disneyprinsessen op Schijf-van-Vijf producten denken we dat het voor kinderen en ouders makkelijker is te kiezen voor gezonde producten. Daarnaast ontmoedigen we juist ook ongezonde keuzes, zoals de leeftijdsbeperking bij de verkoop van energy drinks en hebben we andere figuren van verpakkingen van ongezonde artikelen gehaald”, aldus Nadie Winde, Manager Corporate Responsibility van Aldi Nederland

In de loop van het jaar wordt nog meer magie toegevoegd aan gezonde producten. Het gaat dan onder meer om de volgende Schijf-van-Vijf-producten: mineraalwater, mini-maiswafels, snoeptomaatjes, zoete appeltjes, yoghurtdrink, pakjes halfvolle melk, appelmoesjes (zonder toegevoegde suiker), smeerkaas kids 30+ en snack komkommers.

Meer informatie is te vinden in de folder van Aldi en op de website.

Over ALDI en gezonde voeding

ALDI ziet het als haar verantwoordelijkheid om voor een brede groep klanten verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen toegankelijk te maken. Ook neemt ze maatregelen die bijdragen aan gezondheid in de samenleving en richt zich in het bijzonder op gezinnen met (jonge) kinderen. Zo werkt ALDI intensief samen met het Nationaal Schoolontbijt. Daarnaast zijn JOGG en Missing Chapter Foundation belangrijke partners. Gezamenlijk met hen stimuleren we klanten om betere en gezondere keuzes te maken. De focus ligt daarbij op de bewustwording van het belang van een gezond voedingspatroon.

Bekijk ook:

Zo eten jouw kinderen wel groenten
Pannenkoeken van banaan

Bericht auteur: mamasmind

Hi, welkom op de blog What's on mama's mind. Ik ben Kim, oprichter van deze mamablog en lifestyle- en reviewwebsite What's on mama's mind. Op deze site lees je ervaringen van andere moeders, maar vind je ook tips voor de leukste must-haves, must-do's en must-reads voor moeders met jonge kinderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *