Kamperen in Groesbeek

Voor het eerst kamperen in een tentje, dat hoort er ook bij. Samen met mijn zoontje, een vriendje van mijn zoontje en zijn moeder gingen we kamperen in Groesbeek, Gelderland. Op de boerderij. Hierbij een kort verslag van het week. Kamperen, pannenkoeken eten, lekker ontbijten en nog zwemmen in Duitsland.

Mini-camping De Hoge Hof

Groesbeek ligt in Gelderland, vlakbij Nijmegen en aan de Duitse grens. Misschien ken je de 7-heuvelenloop wel die over de zevenheuvelenweg gaat vanuit Nijmegen. Dan kom je ook langs Groesbeek. Zoals de naam al zegt, zijn er heuvels in deze omgeving. Groesbeek heeft heel veel campings. Wij kozen voor Mini Camping De Hoge Hof, omdat er zoveel positieve berichten waren over de boerderij die erbij zit en waar de kinderen mogen meewerken en spelen. Niks hiervan is gelogen, want het was echt een leuk avontuur voor de kinderen.

De camping is een groot grasveld aan de boerderij, waar ook nog een paar appartementjes zijn en een trekkershut. Er is stroom bij de kampeerplekken en er is een schoon toiletgebouw met douches (50 cent per douchebeurt) en toiletten plus wastafels.

U bent te gast bij de familie Langeveldt in Groesbeek. Een melkveebedrijf dat naast de hoofdinkomsten van melk een neventak heeft als minicamping. Melkveebedrijf De Hoge Hof is al bijna 500 jaar een familiebedrijf. Sinds 1880 gaat het bedrijf van vader op zoon, waarbij nu de vijfde generatie aan zet is (Daan). Het melkveebedrijf is met de minicamping verweven.

Website: Camping De Hoge Hof
Kamperen De Hoge Hof Groesbeek

Toen wij ’s morgens wakker werden in ons tentje, was het nog best wel vroeg. Op een boerderij wordt echter al vroeg hard gewerkt, dat bleek al wel. Toen we in de stal bij de koeien gingen kijken, werden we meteen gewenkt door boer Theo (de vader van de huidige eigenaar Daan). Hij ging de koeienmelken en de kinderen mochten meekijken. Of wij (de moeders) ook even een overralletje aan wilden doen? Nou ja.. prima.. en laarzen en een schort. Stonden wij daar ineens zelf koeien te melken. De kinderen konden geen koeien melken, daar waren ze nog te klein voor (5 jaar). Maar ze keken mee vanuit de melkput. Terwijl wij gingen melken. We kregen uitleg over de koeien, over het bestellen van “stieren” voor koeien die kalfjes mochten krijgen en heel veel leuke verhalen van Theo. Zo stonden wij ander half uur te melken, terwijl de kinderen met Daan mee mochten op de shovel. Ze zaten achterop op een bankje, terwijl boer Daan van allerlei werk met de shovel heeft verricht. De jongens vertelden onder andere dat ze koeien hebben verplaatst. Ze hadden in elk geval grote lol en wij vonden het ook erg leuk en leerzaam. Maar we waren absoluut toe aan een douche en aan een ontbijt.

Ontbijt bij café Eten en drinken

Voor het ontbijt reden we naar het centrum van Groesbeek, daar zit een leuk tentje: Café Eten en Drinken, wat ook nog een restaurant heeft in Nijmegen en Nijmegen-Lent.

Restaurant Eten en Drinken Groesbeek

We bestelden voor ons allebei een Luxe ontbijt en de kinderen namen allebei een croissantje en een eitje. Zo hadden we een hoop lekkers op tafel, waar we met zijn viertjes lekker van konden eten.
Café Eten en Drinken is heel ruim opgezet, het heeft een groot terras, een eigen parkeerplaats en een groot binnengedeelte met een speelkast voor speelgoed. Aan de kinderen is dus ook echt gedacht.

Erg leuk om te gaan ontbijten, maar ook echt een aanrader voor ’s avonds, want de gerechten op de menukaart zijn heel betaalbaar. Ze hebben voor de kinderen ook pannenkoeken.

Restaurant Eten en Drinken Groesbeek

Zwemmen in Duitsland GochNess

Er zit in de buurt van Groesbeek een groot zwembad (Gochness) met een glijbaan en een buitenbad. Tevens zit er een mooie zwemplas vlak achter dit zwembad. Perfect dus voor een dagje met de kinderen.
Aangezien het weer niet zo supermooi was, gingen wij een middagje zwemmen in het binnenbad, de zwemplas moeten we dus een andere keer maar doen, het was nu echt te fris daarvoor. Om bij het zwembad te komen moet je een paar kilometer rijden de grens over, naar Duitsland. Bij vakantie hoort natuurlijk een beetje buitenland, haha. Dus zwemmen in GochNess stond op het programma voor zaterdag.

We betaalden voor 4 personen 20 euro entree. We hebben ruim 3 uur gezwommen. Er is een leuke glijbaan (drakenglijbaan) en er is voor allerkleinsten een groot piratenschip, waar je van kan glijden, op kanklimmen en met water kunt schieten.

Pannenkoek Duivelsberg

Uiteraard moet er ook ’s avonds gegeten worden. Vrijdagmiddag waren we naar de camping gegaan. Vrijdagavond zijn we naar de Duivelsberg gereden om te eten.

Dit pannenkoekenrestaurant ligt in het bos van Berg en Dal, op de Duivelsberg, waar je heerlijk in het bos kunt wandelen, maar ook lekker een pannenkoek kan eten. Het pannenkoekenrestaurant heeft ook een groot terras en een speeltuin. Dus genoeg vermaak voor kinderen. En een pannenkoek vinden kinderen altijd een goed idee toch? Bij mooi weer is het een aanrader om te gaan wandelen. Voor ons was het geen optie meer, want het was avond en dus veel te donker.

Kortom, het was een heerlijk weekendje in Groesbeek. Wil je ook zo’n ontbijtje? Dit weekend maak je er kans op op Facebook en op Instagram!

Samenvatting
Review datum
Reviewed item
Beoordeling
51star1star1star1star1star

mamasmind

Hi, welkom op de blog What's on mama's mind. Ik ben Kim, oprichter van deze mamablog en lifestyle- en reviewwebsite What's on mama's mind. Op deze site lees je ervaringen van andere moeders, maar vind je ook tips voor de leukste must-haves, must-do's en must-reads voor moeders met jonge kinderen.