Recensie: Het meisje dat aan de oever verscheen

Met de zomervakantie weer in het vooruitzicht kan je weer beginnen met de paklijsten. Een checklist voor wat je meeneemt als je met een baby op vakantie gaat is erg handig. Maar vergeet jezelf ook niet. Wat dacht je van een goed boek; Het nieuwe boek van Geert Kimpen; Het meisje dat aan de oever verscheen. Ik las het boek in één adem uit en maakte een recensie van het verhaal.

het meisje dat aan de oever verscheen

Over het boek

Hoewel Geert Kimpen vaak in recensies “De Nederlandstalige Umberto Eco, Paulo Coelho of Dan Brown” genoemd werd – is hij vooral Geert Kimpen, met een geheel eigen stijl en genre in het Nederlandse taalgebied.

Geert Kimpen is een van de best verkopende Vlaamse auteurs in Nederland. Zijn werk werk in 15 landen uitgegeven.

Zijn inspirerende romans (waarvan de bekendste De Kabbalist) vinden gretig aftrek bij tienduizenden lezers. Ook de voorverkoop van dit boek gaat razend hard. Geert geeft de komende twee maanden haast elke avond een lezing van Brugge tot Groningen. Geert Kimpen is een fenomeen en niet voor niets een van de hoofdsprekers op het komende Happinez Festival.

Misschien is dit boek, een tijdloos sprookje voor volwassenen dat zich in India afspeelt, wel Kimpen’s beste boek. Natuurlijk staat de liefde centraal. Krachtiger dan ooit tevoren.

Het boek zindert van Indiase wijsheden, oriëntaalse erotiek, inzichten over liefde, seksualiteit en zielsverwantschap.

Wat vind ik van Het meisje dat aan de oever verscheen

Ik houd heel erg van lezen en heb altijd veel gelezen, maar merk altijd dat na een lange dag werken, de kinderen naar bed brengen, Netflix altijd erg aantrekkelijk is. Neerploffen op de bank en naar de tv staren, verder even helemaal niks doen. Zo zonde eigenlijk.

Op vakantie, dan wordt er geen tv gekeken, dan pakken we een boek. Op dat moment realiseer ik mij altijd weer hoe heerlijk het is om gewoon even een boek te lezen. Ik kan het dan ook niet wegleggen, ik blijf lezen en als je dan toch moet stoppen, dan kijk je al weer uit naar het moment dat je verder kan lezen. Zo ook met dit boek. Het boek van Geert Kimpen heeft mij verrast door de prachtige verhalen.

Het is een indrukwekkend verhaal over een jongen uit een Indiaas vissersdorp, dat voorbestemd is om een heel ander leven te leiden dan dat zijn ouders voor hem in petto hebben. De zoektocht van Kama, er naartoe is niet makkelijk, maar het is er een vol prachtige verhalen. Vanaf bladzijde een wordt je gegrepen door het verhaal. De verhalen die de jongen als poppenspeler gaat vertellen in het boek zijn prachtige geschreven en zijn korte verhalen in dit boek, waar je graag naar luistert.

Prachtig boek, echt een aanrader.

Het meisje dat aan de oever verscheen
51star1star1star1star1star