Review Het dreambody plan

Deze maand na kerst en al het taart eten van mijn zoontjes (en beide nichtjes) verjaardag komt dit boek goed te pas. Het dreambody plan is geschreven door Asja Tsachigova kwam 9 januari uit.

Wat is het dreambody plan?

Asja helpt je via dit, praktische en inspirerende, boek ontdekken wat je wilt veranderen aan je lichaam en je doel ook daadwerkelijk te halen. Het boek bevat, zoals de naam ook zegt, een plan om in korte tijd fantastische resultaten te behalen; Afvallen, gezondheid verbeteren of fit worden.

Het dreambody plan

Januari is natuurlijk het moment om met zo’n dreambody plan te komen. Iedereen heeft met de feestdagen zich rond gegeten. Wij hebben aansluitend begin januari vol zitten met verjaardagen. Dus er mag wel weer even geminderd worden. Eigenlijk ben ik daar zelf nooit zo van. Ik heb gelukkig van mezelf weinig aanleg om uit te dijen, maar ik probeer wel fit te blijven. Als het seizoen weer begint sta ik weer twee keer in de week op het hockeyveld. Maar ik zou ook wel weer willen gaan hardlopen, met als doel dit jaar de 15 kilometer van Zevenheuvelenloop in Nijmegen. Afgelopen jaar met de 7 km avondloop meegedaan, daar had ik niet voor getraind. Dat ging veel beter dan verwacht, dus nu lijkt mij de 15 km een mooi doel, met daarbij het plan om er wel af en toe voor te trainen.

Los van fit worden en een goede hardloop conditie op te bouwen wil ik werken aan mijn spieren. Ik zit de hele dag aan de computer en anders ben ik wel met mijn telefoon in de weer. Ik wil middels oefeningen betere rugspieren en buikspieren krijgen. Een goede sterke rug hangt vaak samen met stevige buikspieren. Dus win win, want een extra strak buikje op het strand is een mooie bijkomstigheid. Minder rugklachten staat echter op nummer 1. Ben benieuwd hoe het boek hierbij mij kan helpen.

Het dreambody plan fit worden

Het nieuwe boek van topcoach Asja Tsachigova

Met de hulp, kennis en praktische tips van Asja is een dreambody voor iedereen haalbaar.

Het beste van jezelf

Het boek is fris en overzichtelijk vormgegeven in een compleet 12 wekenplan. Als je het voedingsplan combineert met de bewegingsoefeningen en ook Asja’s andere tips op het gebied van mindset, motivatie en beauty ter harte neemt, dan boek je in korte tijd fantastische resultaten, en voel je je een ander mens. Wat duizenden andere vrouwen konden, kun jij ook! Binnen 12 weken zul je je als je het plan mag geloven:

• je gezond en fit voelen,
• bruisen van energie,
• afvallen en je ideale gewicht bereiken,
• een mooi figuur en strakke buik creëren,
• er jong en stralend uitzien.

Dreambody recepten

De dood in de ogen

Asja weet als geen ander hoe sterk het zelfherstellend vermogen van je lichaam kan zijn, als je de juiste levensstijl hanteert. Zij groeide op in het door oorlog geteisterde Grozny. In die periode raakte ze ernstig ziek en verzwakt. De juiste combinatie van voeding, ontspanning en beweging heeft destijds haar leven gered. 2 jaar geleden sloeg het noodlot opnieuw toe. Asja bleek een chronische vorm van de ziekte van Lyme te hebben. Na een periode waarin ze nog amper mobiel was, vocht ze zich weer terug, wederom waren voeding, ontspanning en beweging het antwoord. Op dit moment is ze sterker dan ooit en vastbesloten om zoveel mogelijk mensen te helpen om de gezondste en beste versie van hun lichaam te creeren. En zo is Het Dreambody Plan ontstaan.

Asja Tsachigova (1974) studeerde economie en management en behaalde daarna haar bachelor in fysiologie, voedingsleer en ziektepreventie. Sinds 1996 begeleidt ze in haar eigen praktijk mensen met gewichts- en gezondheidsproblemen en publiceerde ze vijf succesvolle boeken, waarvan inmiddels bijna 40.000 exemplaren werden verkocht.

Wat vinden we van het boek?

Het mooiste aan het boek, vind ik dat het heel volledig is. Naast oefeningen om fit te worden en goede recepten, komt ook je mind set aan bod. Kies er zelf voor wat jou gelukkig maakt.  ” Op de bank hangen en snoepen of gaan trainen en fit worden”, wat jou gelukkig maakt. Ontspanning en de juiste mindset spelen, aldus Asja, een belangrijke rol in het bereiken van je doelen. No stress, maar ontspannen. Zelfs in je slaap kan je vet verbranden, dus maak daar lekker gebruik van.

Over ergens ‘lekker gebruiken van maken’ gesproken. Er staan erg lekkere recepten in het boek. Ook heerlijke toetjes, waarvan je nooit zou denken dat ze in een dergelijk boek zouden verschijnen. Als het boek afsluit met tips voor een chocolade fondue dan kan het toch niet anders dan goed zijn?

Ik zal eerlijk zeggen dat ik zelf nooit zomaar dit boek had gekocht. Aangezien ik nooit dergelijke boeken aanschaf. Maar het is wel een must-have. Het is echt de moeite waard met goede oefeningen, een goed verhaal en heerlijke recepten. Ik ben blij dat ik het heb mogen krijgen, want ik vind het zeker van toegevoegde waarde. Ik ben ook benieuwd wat jij er van vindt.

Het boek Het Dreambody Plan geschreven door Asja Tsachigova is te koop bij bijvoorbeeld bol.com voor € 20,00.

Boek: Het dreambody plan
51star1star1star1star1star