Review: Huisvrouwen bestaan niet

Gelukkig nieuwjaar!! En heb jij weer de loterij niet gewonnen met oud&nieuw? Jammer! No time to waste, begin het jaar goed. Ga lekker naar de film. Samen met een vriendin ging ik naar de nieuwste Nederlandse bioscoopfilm: Huisvrouwen bestaan niet. Het was een succes; hardop lachen en veel herkenbaarheid. Of je nu moeder bent, wordt of wilt zijn of vriendinnen hebt met (jonge) kinderen. Dan zul je best wel eens zeggen “Haha, ja precies dit!!”. Maar zonder dit hierboven is het gewoon een heel erg leuke film.

huisvrouwen bestaan niet

Huisvrouwen bestaan niet

Huisvrouwen bestaan niet gaat over twee zussen; de een wil zwanger worden en de andere is moeder van drie jonge kinderen. De jongste van de twee: Gijsje (Eva van de Wijdeven) is een jonge, ambitieuze controlfreak die niks liever wil dan zwanger worden én carrière maken op het reclamebureau waar ze werkt. Haar oudere zus Marjolein (Jelka van Houten) is getrouwd, heeft drie kinderen en is net haar baan als journalist kwijt. Haar nieuwe ambitie: schoolpleinmoeder worden. Hun bohemienne moeder Loes (Loes Luca) heeft zich met te veel hypotheken op het prachtige familiehuis waar ze woont enorm in de nesten gewerkt. Gijsje en Marjolein vinden het idee dat ze hun familiehuis verliezen onverteerbaar en zoeken naar mogelijkheden om het te behouden. Alleen de bonus die Gijsje kan verdienen met een gouden idee voor een reclamecampagne kan hen uit de financiële problemen helpen. Hiervoor moet zij zich met haar aantrekkelijke collega Dominique (Jim Bakkum) verdiepen in ‘de huisvrouw anno nu’; een opdracht die meer teweegbrengt dan de drie dames ooit hadden gedacht.

hbh slaapmasker

De cast

Jelka van Houten is een erg goede actrice die de rol goed heeft gepakt. Ze deed mij erg denken aan hoe zij is in de comedieserie Jeuk. Mocht je die serie niet kennen, ik vind het een echte aanrader. Het is vaak erg gênant en hilarisch. Zo is ze ook in de film Huisvrouwen bestaan niet. Sommige dingen zijn erg gênant, andere dingen heel erg herkbaar en ze is heerlijk eerlijk. Jelka speelt de oudere zus Marjolein. Gijsje wordt gespeeld door Eva van Wijdeven en ik vind haar precies “Baby” van Dirty Dancing. Haar kapsel, haar blik, haar typetje. Ze speelt ook erg goed, het is een mooie combinatie met Jelka.

Jim Bakkum pakt de rol van foute vrouwen verslinder Dominique. Doet hij goed. Leuke cast en erg leuk film. Stiekem waren mijn verwachtingen niet zo hoog, maar de film heeft mij verrast. Samen met mijn vriendin Sandra zat ik met een glas wijn te genieten van de film. We moesten de glazen goed vasthouden, want soms moest je zo hard lachen dat de wijn er bijna overheen vloog.

Ook komen er nog meer bekenden voorbij denk maar aan Waldemar Torenstra, Victoria Koblenko en Leo Alkemade.
Ik vind Leo Alkemade altijd een erg leuke toevoeging geven aan een film of serie, hij is erg grappig.

Echt een aanrader dus.

Samenvatting
Review datum
Reviewed item
Film
Beoordeling
51star1star1star1star1star

mamasmind

Hi, welkom op de blog What's on mama's mind. Ik ben Kim, oprichter van deze mamablog en lifestyle- en reviewwebsite What's on mama's mind. Op deze site lees je ervaringen van andere moeders, maar vind je ook tips voor de leukste must-haves, must-do's en must-reads voor moeders met jonge kinderen.