Review: De Magie van mijn naam

De Magie van mijn naam is een gepersonaliseerd kinderboek. Het is een boek dat perfect past bij mijn zoontje, momenteel. Hij is net begonnen op de basisschool en overenthousiast als het gaat om leren van letters en het schrijven van zijn naam. Overal vraagt hij “wat staat hier”, “mama, kijk hier staat mijn naam”. Hoe tof is het dan als je naam op een boek staat en het hele boek over jouw naam gaat. Na eerder review van een soortgelijk boek, lees je nu over De Magie van mijn naam.

De magie van mijn naam

Magie van mijn naam

In dit boek De Magie van mijn naam, staat de naam van jouw kindje centraal. Het hele boek draait om een kindje (jongetje of meisje, net wat jij geselecteerd hebt voor wie het boek is) de betekenis van zijn naam. De moeder van het jongetje of meisje (voor wie je het boek maakt) vindt dat de kleine maar moet gaan slapen, vervolgens wordt er flink gedroomd. In zijn of haar dromen beleeft de hoofdpersoon allerlei avonturen om de betekenis van zijn of haar naam te ontdekken. Elke letter van zijn naam komt aan bod en er worden mooie avonturen beleefd.

De boeken zijn mooi en kleurrijk. Het boek dat ik heb uitgekozen is softcover, maar je hebt ook hardcover en hardcover gepersonaliseerd met naam.

De magie van mijn naam

Voorlezen en samen lezen met een kleuter en peuter

Voorlezen is erg belangrijk voor kinderen, maar ook gewoon heel erg leuk. Mijn zoontje van 4 jaar begint echt al letters te herkennen en zo woorden te vormen. Hij wil graag meelezen en dan is een boek met je eigen naam erg leuk. Mijn dochtertje van twee jaar doet lekker mee met hem en wijst overal al trots haar naam aan. Vanaf baby af aan hebben we elke avond voorgelezen en geregeld slaan we ook overdag boekjes open. We zijn gek op lezen met onze kinderen.

Hoe maak je de Magie van mijn naam?

Stap 1: Kies de hoofdpersoon van het gepersonaliseerde verhaal

Noteer de naam van jouw zoon of dochter. Maak je twee of meer boeken dan herhaal je later de stappen. Noteer de naam en kies een haarkleur uit. Wij kozen bij beiden voor blond.

De magie van mijn naam

Stap 2: Schrijf een welkomstwoord

Personaliseer je boek met en mooi welkomstwoord. Er is ruimte voor 150 tekens.

De magie van mijn naam

Stap 3: reken het boek De Magie van mijn naam af

Het standaard boek met softcover kost € 26,99 per stuks. Voor € 4,99 heb je een hardcover variant en voor € 6,99 extra een gepersonaliseerde hardcover. Zo kun je het cadeautje helemaal samenstellen naar wens.

De illustraties zijn gemaakt door Andrés Arcos en Marta Viander.
Auteur: Dirk Hampel

De magie van mijn naam boek

Wat vinden we van de boeken?

Wij hebben twee boeken besteld. Eentje voor mijn zoontje en eentje voor mijn dochtertje. Allebei met een persoonlijk berichtje erin. Mijn zoontje vindt het helemaal geweldig om zijn naam nu ergens te zien staan. Hij roept dan ook meteen, “Kijk mama, daar staat mijn naam!” als er iets is met zijn naam. En dat er een hoop kleding winkels zijn waar het merk Hugo Boss verkocht wordt maakt het makkelijk om zijn voornaam tegen te komen haha. Op een t-shirt van zijn zusje stond “give me a hug”. Dat is ook praktisch zijn naam toch?! Mijn dochtertje komt haar naam ook vaak tegen bij producten waar Aloë Vera in zit, dus dat herkent haar broer ook wel weer. “Daar staat jouw naam!”.

Voorleesboek de magie van mijn naam

We vinden de boeken erg mooi, ze zijn in hoogglans. Ik vind het achteraf wel jammer dat ik geen hardcover heb besteld. Dat vind ik toch vaak wel mooier en steviger. Het verhaal is leuk. Voor mijn zoontje nog iets leuker dat het over zijn naam gaat dan mijn dochtertje van twee jaar. Hij is 4 jaar en als kleuter al veel meer met taal en zijn naam bezig. Mijn dochtertje kan nog niet lezen, dus daar valt het speciale van de naam minder op. Zoals je hierboven al las, dus voor een vierjarige vind ik het echt een ultiem cadeau. Hartstikke leuk. Het boek is verder heel kleurrijk en met leuke tekeningen. Zoals je ook hierboven ziet houden wij wel van kleur, het boek ligt op het My Little Pony dekbed van mijn dochtertje. Maar het is wel ook echt een boek dat je gaat bewaren en wat ook later als ze dus iets ouders zijn nog steeds leuk is.

Voor mijn dochtertje lezen we het boek voor het slapen gaan voor, mijn zoontje leest in zijn boekje gezellig mee!

De reden dat ik het boek 4 sterren geef en geen vijf, is dat het boek vrij prijzig is voor een softcover boek, maar het is wel heel erg leuk dat het zo is gepersonaliseerd en daar betaal je natuurlijk voor, want het boek wordt dus los geprint en niet in grote getale gedrukt, denk ik.

Boek: De Magie van mijn naam
41star1star1star1stargray