SodaStream redt één miljoen zeeschildpadden in de maand april

David Hasselhoff trekt legendarische Baywatch-outfit weer aan in nieuwe SodaStream-video voor Earth Day (22 april). SodaStream lanceerde zijn Earth Day-campagne 2022, met niemand minder dan Baywatch-ster David Hasselhoff. SodaStream blijft trouw aan haar duurzame missie én de typische humoristische ondertoon van haar campagnes. Met een knipoog naar zijn rol in de populaire tv-serie uit de jaren 90, vertolkt Hasselfhoff in de internationale SodaStream-campagne opnieuw een strandwacht. Alleen toont hij deze keer hoe je zeeschildpadden het leven kunt redden.

Bekijk SodaStreams Earth Day-campagnevideo met David Hasselhoff

In de strijd tegen afval van wegwerpplastic en om te voorkomen dat het in de oceanen belandt, gaat SodaStream een samenwerking aan met SEE Turtles, een ngo die zich inzet om zeeschildpadden wereldwijd te beschermen. Zonder deze zeedieren zou het ecosysteem namelijk grondig verstoord worden.

Met dit initiatief verbindt SodaStream zich tot het redden van één zeeschildpad voor elk bruiswatertoestel dat wereldwijd gedurende de maand april wordt verkocht. De opbrengst per SodaStream-toestel zal worden gedoneerd aan SEE Turtles.

“SodaStream streeft voortdurend naar oplossingen om het milieu en de planeet nog beter te beschermen”, aldus Johan Schepers, General Manager SodaStream Benelux. “Dit jaar gaan we weer een stap verder met de allergrootste campagne naar aanloop van Earth Day tot nu toe, die de hele maand april zal duren. Bij SodaStream vieren we dus eigenlijk ‘de Maand van de Aarde’. Met deze campagne stimuleren we mensen niet alleen om de oceanen te vrijwaren van afval van wegwerpplastic, maar geven we hen ook de kans om bedreigde babyzeeschildpadden over de hele wereld te redden.”

“Ik ben vereerd om met SodaStream mee te werken aan de strijd voor het milieu en om aandacht te vragen voor de bedreiging van zeeschildpadden en onze stranden”, vertelt de Amerikaanse acteur David Hasselhoff. “Dit is een zaak waar ik sterk in geloof. Ik hoop dat we deze dringende kwestie wereldwijd op de agenda kunnen zetten. Het is geweldig om deel uit te maken van dit initiatief –‘SodaStream Rocks’! De Earth Day-campagne van SodaStream is nodig om internationaal de aandacht te vestigen op het belang van zorg voor onze planeet. Ieder van ons moet zijn of haar individuele verantwoordelijkheid opnemen voor een duurzamere wereld. Niets doen is géén optie.”

Earth_Day_PR_KV_TERRA__DUO_ART_(1)-6000x4000

“SEE Turtles is verheugd om samen te werken met SodaStream, om babyzeeschildpadden over de hele wereld te redden en de consumptie van wegwerpplastic te verminderen”, aldus Brad Nahill, CEO van SEE Turtle. “Via ons programma ‘Billion Baby Turtles’ zal de steun van SodaStream beschermingsprogramma’s helpen op meer dan 20 belangrijke neststranden in 16 verschillende landen.”

Andere SodaStream-initiatieven voor deze Earth Day:

  • SodaStream houdt vast aan zijn belofte, op de vorige Earth Day, om maar liefst 78 miljard plastic wegwerpflessen te vermijden tegen 2025.
  • Als extra ondersteuning voor deze brede campagne lanceert SodaStream een unieke VR-ervaring, waarbij iedereen zijn eigen virtuele babyzeeschildpad kan helpen om veilig de oceaan te bereiken. David Hasselhoff was de eerste om deel te nemen aan de challenge. Speel mee via Sodastream.nl.
  • Tot slot zullen SodaStream-medewerkers over de hele wereld zich op 22 april extra inzetten om de duurzame missie bij jongere generaties te promoten. Belgische en Nederlandse SodaStreamers gaan helpen plastic wegwerpafval op te ruimen.

SodaStream

soda stream art

SodaStream, onderdeel van PepsiCo, is wereldwijd marktleider in de bereiding van bruisende dranken thuis. SodaStream-bubbels zijn beter voor de consument – gezond, gemakkelijk te maken, licht om te dragen – en beter voor de planeet, waarbij duizenden plastic wegwerpflessen worden vervangen door één herbruikbare SodaStream-fles. In Nederland is SodaStream verkrijgbaar bij onder andere Bol.com, Coolblue, MediaMarkt en SodaStreamStore.nl.

Over SEE Turtles

SEE Turtles is een in de VS gevestigde non-profitorganisatie die zeeschildpadden beschermt door middel van conservatie- en educatieprogramma’s zoals ‘Billion Baby Turtles’ en ‘Too Rare To Wear’. Hun bekroonde programma’s redden jonge zeeschildpadden op belangrijke neststranden over de hele wereld. SEE Turtles werkt samen met de toeristische sector om een einde te maken aan de handel in schildpadden en geeft voorlichting aan studenten en reizigers over hoe ze kunnen helpen bij het beschermen van zeeschildpadden.
www.seeturtles.org

mamasmind

Hi, welkom op de blog What's on mama's mind. Ik ben Kim, oprichter van deze mamablog en lifestyle- en reviewwebsite What's on mama's mind. Op deze site lees je ervaringen van andere moeders, maar vind je ook tips voor de leukste must-haves, must-do's en must-reads voor moeders met jonge kinderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *