Westfield Mall of the Netherlands bewust koopgedrag en duurzame modekeuze
Van 23 tot en met 25 mei 2025 staat Westfield Mall of the Netherlands in het teken van bewust koopgedrag en duurzame modekeuzes. Met een veelzijdig programma vol workshops, activaties en curated fashion worden bezoekers uitgedaagd om op een andere manier naar kleding en consumptie te kijken. Zo is er een samenwerking met duurzaam modeplatform Free Fashion, kun je de kledingkast shoppen van content creators Amaka Hamelijnck, Folkert Slump en Lizzy van der Ligt én zijn er verschillende workshops te boeken om je kleding te upgraden.
Na het succes van vorig jaar keert het Westfield Good Festival terug voor een inspirerende nieuwe editie. Van 23 tot en met 25 mei 2025 staat Westfield Mall of the Netherlands opnieuw in het teken van bewust koopgedrag en duurzame modekeuzes. Met een veelzijdig programma vol workshops, activaties en curated fashion worden bezoekers uitgedaagd om op een andere manier naar kleding en consumptie te kijken.
Lees hieronder het uitgebreide persbericht!
Samenwerking met ‘This is Free Fashion’
Het centrale thema van deze editie is de samenwerking met het platform This is Free Fashion, dat draait om het herwaarderen van wat je al hebt – en het delen van mode met anderen, zonder dat er iets nieuws geproduceerd hoeft te worden. Deze samenwerking komt tot leven in een unieke installatie op het Central Plaza, waar mode een tweede leven krijgt in een verrassende setting. Breng je mooiste items – die een tweede leven verdienen – vanaf 22 mei naar de Mall en ontdek wat je van 23 tot en met 25 mei gratis kunt shoppen in de ‘This is Free Fashion’ store.
Curated items van je favoriete content creators
Dit jaar hebben drie content creators Amaka Hamelijnck Folkert Slump en Lizzy van der Ligt hun kledingkasten opengetrokken en de mooiste stukken geselecteerd. Deze items zijn te vinden tijdens het festival op Central Plaza en laten zien hoe tof en tijdloos pre-loved fashion kan zijn. Denk aan stijlvolle eyecatchers, verrassende combinaties en verborgen parels die allemaal een tweede kans verdienen. Kom vanaf 23 mei naar het Westfield Good Festival en scoor een gered kledingstuk in de “This is Free Fashion” store.
Nieuwe workshops om je kleding te upgraden
Tijdens het festival kun je meedoen aan diverse creatieve workshops om je kleding te pimpen, repareren of op een duurzame manier te transformeren. Alle workshops vinden plaats in het kloppende hart van de Mall op Central Plaza. Deelname is gratis, maar als je zeker wilt zijn van een plekje, meld je dan hier aan.
Workshop: PATCH it UP !
Vrijdag 23 mei | 12:00 – 16:00 uur | Gratis deelname
Waarom weggooien als je het kunt upcyclen of pimpen? Tijdens Westfield Good Festival nodigen we bezoekers uit om hun kleding een upgrade te geven. In de creatieve workshop ‘PATCH it UP!’ leert Janneke, THE SUSTAINABLE STYLIST, je in 10-15 minuten hoe je met patches en stofresten je favoriete kledingstuk een persoonlijke twist geeft of een kleine beschadiging stijlvol repareert.
Workshop: WEARtheLABEL
Zaterdag 24 mei en zondag 25 mei | 12:00 – 16:00 uur | Gratis deelname
Klaar met je oude spijkerjas of wil je een nieuwe broek? Personaliseer met verf jouw items samen met “WEARtheLABEL”. Door kunst en mode te combineren, geef je een nieuw leven aan je eigen kledingstuk of een item uit de “This is Free Fashion” store. Zo maak je iets unieks van bestaande kleding.
Kom langs, laat je inspireren, en ontdek hoe fun en fashionable duurzaam shoppen kan zijn!
Over Unibail-Rodamco-Westfield
Unibail-Rodamco-Westfield is eigenaar, ontwikkelaar en exploitant van duurzame, hoogwaardige vastgoedactiva in de meest dynamische steden in Europa en de Verenigde Staten. De Groep beheert 71 winkelcentra in 12 landen, waaronder 39 met het iconische Westfield-merk. Deze centra trekken jaarlijks meer dan 900 miljoen bezoekers en bieden een uniek platform voor retailers en merken om in contact te komen met consumenten. URW beschikt ook over een portefeuille van hoogwaardige kantoren, 10 congres- en tentoonstellingslocaties in Parijs, en een ontwikkelingspijplijn van €2,9 miljard, voornamelijk bestaande uit multifunctionele activa.
De portefeuille van €50 miljard bestaat voor 86% uit detailhandel, 6% kantoren, 5% congres- en tentoonstellingslocaties, en 2% overige diensten (per 30 juni 2024).
URW is een toegewijde partner van grote steden bij stadsvernieuwingsprojecten, zowel door multifunctionele ontwikkelingen als door het retrofitten van gebouwen volgens toonaangevende duurzaamheidsnormen. Deze toezeggingen worden versterkt door het Better Places-plan van de Groep, dat streeft naar een positieve milieutechnische, sociale en economische impact op de steden en gemeenschappen waar URW actief is.
De aandelen van URW zijn genoteerd aan Euronext Parijs (Ticker: URW), met een secundaire notering in Australië via Chess Depositary Interests. De Groep heeft een BBB+ rating van Standard & Poor’s en een Baa2 rating van Moody’s.
Voor meer informatie, bezoek www.urw.com.