Gastblog door Kim: op vakantie met een bijna dreumes

What's on mama's mind kim van smeerdijkGastblogger Kim van Smeerdijk schreef voordat ze op vakantie ging een blog over het op vakantie gaan met een baby. Nu heeft ze de vakantie inmiddels achter de kiezen en schreef ze over haar reis naar Menorca.

Vakantie weemoed
Vakantie, je kijkt er altijd 3 maanden van te voren naar uit en met 2 weken is het weer voorbij. Zodra je weer thuis bent probeer je het gevoel nog vast te houden alleen lukt dat niet echt. Wat was het weer lekker en wat is het allemaal goed gegaan. Maar, het is ook fijn om weer thuis te zijn. Het was wel even weer wennen voor onze kleine meid dat ze niet meer op een kamer met papa en mama sliep, zoals op vakantie. Na twee nachten was het gelukkig weer als vanouds. Ik ben zo trots op haar!

Onze kleine dame deed het hartstikke goed. In het vliegtuig hadden we een broodje en wat druifjes mee, ze heeft zelfs nog even geslapen. Ook in de geleende buggy ging het prima en in ons appartement. Waar ze bij ons op de kamer sliep, op de eerste nacht na, maar ook mama moest even wennen.

Vliegen In het vliegtuig, die niet vol zat, waren we achter elkaar gezet in plaats van naast elkaar. Iets wat ik niet kan begrijpen als je als gezin reist. Dat is waar ik heel slecht tegen kan, alsof ik nog niet genoeg gestrest ben. Dat werd dus weer hosselen voor een beter plekje. Gelukkig waren de stewardessen erg aardig en konden we twee plekjes schuin voor ons zitten. Op dat moment was mevrouw natuurlijk net even in slaap gevallen. Mama, is toen maar alleen op die plek gaan zitten totdat ze wakker werd.

Slechte bedden Aangekomen bij het appartement kwamen we er achter dat ze twee enkele bedden What's on mama's mind kim van smeerdijknaast elkaar hadden geschoven als dubbelbed. Tsja waarom zou ik ook naast mijn vent willen liggen als ik alleen kan liggen. Ook daar wordt dus niet over nagedacht. Nee, nu mag ik met mijn kont in zo’n spleet liggen die met de seconde groter wordt, net zo ver tot ik op de grond lig. De bedden waren trouwens sowieso, helaas, niet om naar huis over te schrijven. Van die oude matrassen met pocketvering, maar dan zonder pocket. Waarbij je als je omdraait nog 3 uur door deinst. Desondanks was het allemaal prima voor elkaar en het uitzicht op het strand was adembenemend.

Tips Elke dag na het ontbijt, waar ze samen met ons gewoon yoghurt kreeg, ging ons dochtertje nog even een uurtje slapen. Daarna hup naar het strand heerlijk vertoeven in de schaduw, waar ze lekker speelde in het meegenomen badje. Ja, je leest het goed ik had toch iets van de tiplijst meegenomen en ze vond het heerlijk om haar eigen plekje te hebben. Twee keer hebben we het badje als bedje gemaakt en heeft ze heerlijk geslapen op het strand. Alle andere tips heb ik thuis gelaten en ook niet gemist, zelfs de koeltas die ik had gekocht en vergeten was mee te nemen hebben we niet nodig gehad. Wat ik wel als tip mee wil geven is koop een tweepersoons laken, geen hoeslaken maar een gewoon ouderwets laken. Ideaal als strandlaken en picknickkleed!

Rond 16:00 uur gingen we steeds weer terug, zodat ze nog even voor het eten geslapen had. Ook dat ging allemaal prima. Ze kreeg alle aandacht van de obers en vond het allemaal superinteressant.

Slapen deed ze enkel in haar luier aangezien er geen airco was. Ik denk dat wij meer last van de hitte hadden dan zij. Op dat opzicht was het wel fijn om twee bedden te hebben. Een zwetend lijf tegen je aan is niet mijn hobby.

Een eigen zitje
Nog een paar dagen een auto gehuurd, met kinderzitje. Dat heeft onze knoop doorgehakt om thuis de Maxi-Cosi ook maar in te wisselen voor een echte zit. Ze kan lekker naar buiten kijken, ziet ons zitten en maakt veel meer deel uit van de autorit. Na een week Menorca, waar we de Noord net als de Zuid kust gezien, gevoelt en geproefd hebben. Waar we heerlijk hebben gegeten in ons haventje. De twee grootste stadjes hebben bezocht en het hoogste punt beklommen hebben. Na die week voel ik mij gezegend met ons mooie gezinnetje en voel ik mij heerlijk burgerlijk.

Kim van Smeerdijk schrijft met regelmaat gastblogs op What’s on mama’s mind. Kim is eigenaresse van webshop Van Smeerdijk. Ze maakt t-shirts voor jong en oud met een eigen tekst, maar ook tassen, huisdecoratie en kaarten kunnen met een persoonlijke boodschap gemaakt worden. Je kunt haar ook volgen op Instagram en Facebook.

mamasmind

Hi, welkom op de blog What's on mama's mind. Ik ben Kim, oprichter van deze mamablog en lifestyle- en reviewwebsite What's on mama's mind. Op deze site lees je ervaringen van andere moeders, maar vind je ook tips voor de leukste must-haves, must-do's en must-reads voor moeders met jonge kinderen.