Review Dagboek voor mijn dochter

Houd jij een dagboek bij voor jouw zoon of dochter? Ik heb voor beide kinderen (zoon en dochter) het eerste jaar heel goed bijgehouden. Bij mij was het op een gegeven moment ineens een beetje erbij ingeschoten. Ik miste weken en op een gegeven moment schreef ik amper nog wat op. Nu heb ik voor mijn dochtertje een prachtig dagboek van Elma van Vliet gekregen. Waarin we de mooiste herinneringen aan haar kindertijd kunnen bewaren. Een prachtig hardcover boek.

dagboek voor mijn dochter elma van vliet

Het dagboek voor mijn dochter

Elma van Vliet ken je vast van haar prachtige boeken. Een tijdje terug schreef ik over het “doe het zelf familie vakantiedagboek” ik mocht er toen zelfs een exemplaar van weggeven. Het dagboek om al die grote en kleine momenten van je dochter in op te schrijven is ook absoluut een must-have. Je maakt zelf een persoonlijk en uniek dagboek dat je later aan haar cadeau kunt geven… Misschien is dit wel zo’n cadeau dat je op haar zestiende verjaardag geeft? Of misschien al eerder of juist als ze misschien zelf mama mag worden? We zullen het zien.

Met het Dagboek voor mijn dochter bewaar je de mooiste herinneringen aan haar kindertijd. Van een grappig woordje tot de eerste keer naar school of uit logeren. Met iedere geschreven bladzijde wordt het boekje waardevoller. Onderaan de pagina’s vind je subtiel weergegeven vragen die je kunnen inspireren bij het schrijven.

Kraam- of verjaardagscadeau

Het Dagboek voor mijn dochter  kost € 17,99 en is een ideaal kraamcadeau, of verjaardagscadeau. Deze maand is het immers de feestmaand voor mijn dochtertjes tweede verjaardag. Veel babydagboeken richten zich alleen op het eerste jaar; dit dagboek is gemaakt voor ouders met dochters in de leeftijd van 0-10 jaar. Dat is ook wat ik er heel mooi aan vindt. Mijn dochtertje wordt 19 oktober immers al twee en nog steeds is het natuurlijk geweldig om herinneringen op te schrijven. Soms denk je wel dat je je het allemaal herinnert, maar ik vergeet ook zo ontzettend veel, tot ik het weer teruglees. Dan ineens komen die mooie momenten terug. Ik vind het ook altijd leuk om er foto’s en plaatjes of kaartjes en zo in te plakken. Ik plak in het dagboek bijvoorbeeld het zwembadbandje dat ze om moest op de camping of een treinkaartje van haar eerste treinritje. Dat visualiseert het verhaal zo mooi.

Ik vind het een prachtig boekje, heel fijn om in te schrijven, maar het is ook prachtig in je boekenkast. Zoals altijd met de boeken van Elma van Vliet is de kwaliteit fenomenaal. Prijs-kwaliteit verhoudingen zijn hier helemaal goed.

Ook in deze serie: Dagboek voor mijn zoon.

Samenvatting
Review datum
Reviewed item
Boek: Dagboek voor mijn dochter
Beoordeling
51star1star1star1star1star

mamasmind

Hi, welkom op de blog What's on mama's mind. Ik ben Kim, oprichter van deze mamablog en lifestyle- en reviewwebsite What's on mama's mind. Op deze site lees je ervaringen van andere moeders, maar vind je ook tips voor de leukste must-haves, must-do's en must-reads voor moeders met jonge kinderen.

Een gedachte over “Review Dagboek voor mijn dochter